Bierbrouwerij AB InBev heeft samen met onafhankelijk onderzoeksbureau GfK, onderzoek uitgevoerd naar de wensen en verwachtingen rondom bier onder bezoekers van horecagelegenheden. Hierin hebben we verschil in leeftijd en geslacht ook meegenomen. Door de informatie uit dit onderzoek kunnen we jou als horecaondernemer advies op maat geven over de biersoorten en -stijlen die voor jouw klanten het meest interessant zijn. Zo stellen we het ultieme bierassortiment voor jouw zaak samen.
Meer weten over ons op maat advies?
Het GfK onderzoek toont aan dat de hedendaagse bierdrinker in drinkgelegenheden veel waarde hecht aan een ruim aanbod aan biersoorten (42%) en een grote keuze bieren op tap (43%).
De groeiende keuze in bier zorgt ervoor dat bijna de helft van de gasten vaker voor een ander type bier dan pils kiest. Speciaalbier wordt momenteel door vier op de vijf bierdrinkers gedronken. Smaak is hiervoor de voornaamste reden.
De drie meest populaire speciaalbieren zijn achtereenvolgens witbier (36%), blond bier (30%), op de voet gevolgd door tripel (28%).
Gasten hechtten veel waarde aan een ruim aanbod biersoorten en veel keuze uit bieren op tap. Naast het bekende assortiment van merken zoals Leffe en Hertog Jan, bieden we ook de nog exclusievere merken. Denk aan Franziskaner, Tripel Karmeliet, Pauwel Kwak en Ginette. Bierbrouwerij AB InBev heeft ruim 50 verschillende bieren in haar portfolio. Met dit assortiment kunnen wij perfect in spelen op de behoefte van jouw gasten.
Niet alleen speciaalbieren zijn in trek. Alcoholvrij-, alcoholarme- en mixbieren winnen ook steeds meer aan populariteit.
Alcoholvrij staat voor bewust genieten
De consumptie van alcoholvrije bieren zit al jaren in de lift. Dit sluit aan bij de maatschappelijke trend naar steeds bewuster genieten. Verantwoord omgaan met alcohol is daarbij de sociale norm.
Ook alcoholarm blijft groeien, je gasten vragen er om
De verkoop van biermixen met lage percentages alcohol blijft stijgen, het afgelopen jaar zelfs met +7,2%. Vooral op het terras in de zomer blijft dit een heel populair drankje.
Een juiste bierbeleving zorgt bewezen voor meer bierverkoop én traffic naar je zaak. Om de juiste beleving voor jouw klanten te creëren, ondersteunt Bierbrouwerij AB InBev je met kwalitatieve verkoopmaterialen. Denk hierbij niet alleen aan glaswerk en pitchers, maar ook aan buitenmaterialen zoals lichtbakken en parasols. Op deze manier weten jouw gasten welke biermerken jij in je zaak verkoopt en kan jij de voor jou belangrijkste bieren bij hen onder de aandacht brengen.
42% van de bierdrinkers in horecagelegenheden hecht veel waarde aan een groot bierassortiment
Bierbrouwerij AB InBev heeft ruim 50 verschillende bieren in haar portfolio. Wat past het best bij jouw zaak? Keuze genoeg!
3 van de 4 horecagasten drinkt liever bier van de tap dan uit fles
Om jouw bierverkoop verder te stimuleren bieden we je ook support op andere manieren. Bijvoorbeeld met een eigen biermenukaart of met omzetverhogende concepten als exclusieve merk activaties.
Daarnaast zorgen we voortdurend voor inspiratie, inspelend op bestaande en nieuwe trends.
Wanneer gasten buiten de deur een drankje doen zijn zij steeds meer op zoek naar een echte bierbeleving. Bij het proeven van nieuwe soorten en smaken, verwachten ze van horecapersoneel goed advies en aanvullende informatie.
Met het kennisplatform BierMaster ondersteunen we jou en je personeel met informatie over het brouwproces, verschillende biersmaken, foodpairing met bier en het serveren van bier. Zo kun jij de gast wat leuks vertellen bij het bier en versterk je de beleving van de gast. Dit zorgt ervoor dat ze nog eens terugkomen om een ander biertje te proberen!